En Son Turistimizi Biz Kaçırdık
Alanya her anlamda muhteşem bir şehir görünümündedir ve tarihi güzellikleriyle kendinden sıkça söz ettirmeye devam eden plajları çekici turist kalitesi şehrin baş görevleri arasında yer alıyor ve günümüze kadar da bu çekiciliği tarih kokan şehir edasıyla devam etmektedir ancak bunun yanında şehir son günlerde bambaşka bir konuda manşetlerde yer almaktadır.
Alanya Türkiye'nin turizm ekonomisine büyük katkı sağlayan tarihi ve doğal güzellikleriyle ünlü bir şehirdir. Temmuz ayında turizm sezonunun en yoğun döneminde otellerin doluluk oranları geçen yıla göre %30 düşük kaldı. Yüksek fiyatlar yerli ve yabancı turistleri kaçırarak son dakika turistlerini de olumsuz etkiledi. Ayvalık Ticaret Odası Başkanı Ali Uçar yüksek maliyetlerin tatil yapmayı zorlaştırdığını ve enflasyonun fiyatları artırdığını belirtti. Avantgarde Collection CEO'su Cenk Öztanık İstanbul ve Bodrum gibi bölgelerdeki yüksek fiyatların yerli turistleri Yunan adalarına yönlendirdiğini vurguladı. Antalya Turistik İşletmeler Otelciler Pansiyoncular Derneği Başkanı Alp Özel ise doluluk oranlarının %70 seviyelerinde olduğunu ancak maliyetlerin yüksek olduğunu söyledi.
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu Rus turistlerin en fazla konaklayan grup olduğunu belirtirken Güney Marmara Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Buğra Artıç Ortadoğu pazarından beklenen düzeyde turist çekemediklerini ifade etti. Bono Restoran ve Otel İşletmecisi İdris Akgül doluluk oranlarında geçen yıla göre %20-30 düşüş olduğunu ve Türkiye'nin pahalı olduğu algısının son dakika turistlerini caydırdığını dile getirdi. Sektör temsilcileri fiyatların düşürülmesi ve maliyetlerin kontrol altına alınması gerektiğini savunuyor.
Yorum yazarak topluluk şartlarımızı kabul etmiş bulunuyor ve tüm sorumluluğu üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Alanyamedya.com.tr İnternet Sitesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.